6096571609 |
Relació de la visió, i la psicomotricitat amb la lectura i la matemàtica (II) |
2016-2017 |
Seminari d'equips de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
10/10/2016 - 27/3/2017 (40 hores) de 15:00h a 18:00h |
|
CRP del Segrià |
|
Pius XII, 4 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
01/09/2016 - 10/10/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Nous abordatges per a l’aprenentatge escolar: relació de la visió, i la psicomotricitat amb la lectura i la matemàtica és un projecte de formació amb voluntat pedagògica que pretén vincular l’optometria i l’educació amb l’objectiu de prevenir i detectar problemes i condicions visuals desfavorables que poden dificultar assolir els coneixements que li són propis a cada infant en funció de l’edat.
La proposta de formació, en format de seminari, ajudarà a saber si el nen o la nena té suficient maduresa i està preparat per a iniciar l’aprenentatge de la lectura, l’escriptura i el càlcul, i quines habilitats visuals cal treballar en l’aula per assolir millor els seus aprenentatges.
|
| |
Objectius |
1. Conèixer quines són les habilitats visuals que intervenen en l’aprenentatge de la lectura, l’escriptura i les matemàtiques.
2. Conèixer quina relació existeix entre la visió i la psicomotricitat.
3. Presentar quins són els indicadors per saber si la dificultat d’aprenentatge és una falta de maduresa en el desenvolupament o un trastorn.
4. Capacitar al professorat en la detecció de problemes visuals relacionats amb l’aprenentatge.
5. Aportar les estratègies pedagògiques que cal introduir en l’aula per millorar l’aprenentatge de la lectura, l’escriptura i el càlcul.
|
| |
Continguts |
. Consolidació del treball realitzat en el marc de cada centre pel que fa a la:
-Relació de la visió i a lectura
-Relació de la visió i la matemàtica
. Organització del treball realitzat amb la possible presentació del mateix en unes jornades.
. Avaluació i difusió del projecte.
|
| |
Observacions |
En cas que hi hagi interès per part del centre, contactar amb el CRP.
Activitat organitzada en col·laboració amb: ASSOCIACIÓ CATALANA D'OPTOMETRIA I TERÀPIA VISUAL
|
| |
Formador/a |
Araceli Garcia (Optometrista de l'Associació Catalana d'Optometria i Teràpia Visual)
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip de coordinació en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
- Avaluació positiva de la transferència del contingut de la formació al seu centre
|
| |
Persones destinatàries |
Restringit a Equips de Centre que participin en l'aplicació del projecte: ESC Magí Morera i ESC Joan XXIII.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
10/10/2016 |
1500 |
1800 |
Sessió 2 |
dilluns |
12/12/2016 |
1500 |
1800 |
Sessió 3 |
dilluns |
23/01/2017 |
1500 |
1800 |
Sessió 4 |
dissabte |
11/02/2017 |
1500 |
1800 |
Sessió 5 |
dilluns |
27/03/2017 |
1500 |
1800 |
|
| |